Nie tylko Instagram i Facebook – jak skutecznie wypromować swoją muzykę?

Cena teledysku to nawet 150 tysięcy złotych. A co się liczy przy kręceniu teledysku z ograniczonym budżetem?
11 kwietnia, 2021
Jestem na Spotify… i co dalej? Dystrybucja muzyki na platformach streamingowych.
11 kwietnia, 2021

Jakie są najważniejsze zasady promocji własnego repertuaru? Na co należy najbardziej zwracać uwagę w erze Social Media i transparencji? Na czym należy skupić się w nawiązywaniu dialogu z mediami? Z Kamilem Jakuzą Jaczyńskim rozmawia Rafał Konieczny.

  1. Fundament – pomysł

Zaczynając przygodę z muzyką, warto mieć pomysł na siebie. Trzeba poszukać czegoś, co nas fascynuje, wyróżnia spośród innych wykonawców. Wokół tego musimy kreować swój patent. Warto zastanowić się, co chcemy pokazać i w jaki sposób zaprezentować to ludziom. Klucz to mieć konkretną koncepcję.

  1. Nie tylko Internet

Media sprawiają, że wydaje nam się, iż mamy w ręku cały świat. A cała twórczość i promocja mogą odbywać się online. Nie jest to prawda. Najważniejsze rzeczy dzieją się jednak w realnym świecie – koncerty, spotkania, happeningi. To one kształtują naszą pozycję. W Internecie może być każdy, ale nie każdy ma odwagę z niego wyjść.

  1. Planowanie

Młody artysta musi zaplanować, co chce robić. W jakim nurcie muzycznym obraca się, jaki jest cel. Jeżeli ktoś jest błyskotliwy, powinien sam na początku planować karierę. Wziąć sprawy w swoje ręce i zgłębić tajniki branży muzycznej. Jednak, kiedy marketing nadmiernie pokrywa się z częścią artystyczną i wykonawca nie daje rady, musi zasięgnąć pomocy. Niekonieczna jest od razu wytwórnia, lecz inkubator, agencje czy rada menadżerska.

  1. Promocja

Jeżeli zaczynamy promocję teledysku, singla czy płyty online, warto pomyśleć nad dostępnymi metodami reklamy. Rozpowszechnianie treści odbywa się drogą płatną lub bezpłatną. Można wykupić kampanię reklamową, która nabije nam wyświetlenia i dotrze do szerszej grupy docelowej. Jednakże zalecane jest, aby najpierw poszerzać swoje kontakty i być kreatywnym. Warto przekazać przedpremierowy singiel dziennikarzom, dorzucić ciekawy list, opakowanie. Dobrym pomysłem jest tworzenie zapowiedzi, przedstawianie backstage tworzenia klipu. Wszystko musi być spójne.

  1. Burza mózgów

Najistotniejsze, by określić swoje mocne strony, zainteresowania, charakter twórczości. Musimy mieć świadomość, że muzyka jest sztuką, a wszystko rozkłada się w czasie. Jeżeli idziemy do kogoś z propozycją, musi być ona dostosowana do twórczości. Liczy się determinacja, patent i pomysł.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu Promocja, Media i TV  oraz innych wywiadów na stronie Delphy Records na Facebooku.

Promocja, Media i TV | 🔴 LIVE z Kamilem Jakuzą Jaczyńskim

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *